This site doesn’t support the browser you are using - internet explorer. Please use Chrome, Safari, Firefox or Edge browser.

Handelsbetingelser

LEVERING

Vi stræber normalt efter at afsende fysiske varer inden for 1-2 dage efter bestillingen er modtaget.

pej gruppen benytter både PostNord og GLS som transportører for leveringen af varerne (afhængigt af forsendelsesmetoden). Rettidig levering afhænger dog af de pågældende transportøres dag-til-dag leveringsservice. Hvis der opstår forsinkelser hos transportøren, vil dette tilsvarende forsinke leverancen.

Bemærk, at levering til Bornholm og visse småøer muligvis ikke er omfattet af transportørernes målsætning om dag-til-dag levering. pej gruppen kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle forsinkelser hos transportøren.


EKSPEDITIONSGEBYR 

pej gruppen pålægger en ekspeditionsgebyr på 50,00 DKK ekskl. moms for ordrer betalt med kreditkort.

Hvis du vælger at betale via faktura, pålægges der et faktureringsgebyr på 75,00 DKK ekskl. moms.

Bemærk venligst, at der ikke pålægges ekspeditionsgebyr for gratis seminarer, abonnementer på pej trend samt for medierne 365DESIGN, Branchebladettøj og TID&tendenser.


BETALING 

pej gruppen krypterer alle dine kortoplysninger ved hjælp af SSL (Secure Socket Layer) protokollen. Dette sikrer, at uvedkommende ikke kan læse dit kortnummer eller andre oplysninger under transaktionen med PBS.

Vi accepterer betaling med Dankort/VISA-Dankort, MasterCard, Maestro, Visa Electron og JCB. Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes.

Ved betaling efter forfaldsdato forbeholder vi os ret til at pålægge renter på 1,5% pr. måned + et rykkergebyr på 100,00 DKK pr. påkrævet rykker samt et kompensationsgebyr i henhold til den danske rentelov §9a.

Hvis du ønsker at betale via faktura, bedes du venligst kontakte pej gruppen på telefonnummer 9711 8900 eller skrive til os på [email protected].


BESTILLING

Sådan foretager du køb i vores netbutik:

  1. Find den ønskede vare.
  2. Tilføj varen til indkøbskurven ved at klikke på “Læg i kurv” symbolet.
  3. Du kan fortsætte med at handle, hvis der er flere varer, du ønsker at købe.
  4. Hvis du fortryder dit valg eller ønsker at foretage ændringer som at justere antallet af varer, kan du enten slette varen ved hjælp af slet-knappen eller ændre antallet direkte i boksen. Klik på “Opdater kurv” for at se den opdaterede pris.
  5. Når du er klar til at betale, klikker du på “Gå til kassen” knappen.
  6. På den næste skærm kan du vælge din betalingsmetode og forsendelsesmulighed.
  7. Indtast dine kundeoplysninger og eventuelt en alternativ leveringsadresse. Klik på “Fortsæt”.
  8. Bekræft din ordre ved at se over bestillingen og de indtastede oplysninger.
  9. Din bestilling vil først blive afsendt, når du klikker på “Godkend” knappen. Hvis du forlader siden uden at klikke på denne knap, vil købstransaktionen ikke blive fuldført.
  10. Umiddelbart efter gennemførelsen sender systemet en ordrebekræftelse til den e-mail-adresse, du har angivet under dine kundeoplysninger.


PRISER

Vi tager forbehold for udsolgte varer, prisændringer og trykfejl. Al handel i vores butik foregår i danske kroner. Hvis du ønsker en anden valuta, bedes du venligst kontakte vores kundeservice. Vær opmærksom på, at pej gruppen ikke kan garantere, at hjemmesiden og webshoppen altid er fejlfri og fuldt funktionsdygtig.

Alle vores priser er angivet eksklusive moms og i danske kroner (DKK). Omkostninger til levering, fragt eller porto kan variere og tilføjes til din bestilling. På betalingssiden vil leveringsomkostningerne vises som en separat linje og udgøre en del af det samlede betalingsbeløb.

 

ABONNEMENT/medlem

Abonnementer på vores medier og medlemskab af pej trend er løbende og fornyes automatisk fra periode til periode, med en periode på ét år.

Vi sender en årlig fornyelsesfaktura. Hvis du ønsker at stoppe dit abonnement, skal du give besked skriftligt til [email protected]. Det er vigtigt at bemærke, at det ikke er tilstrækkeligt bare at undlade at betale fornyelsesfakturaen. Vores opsigelsesvarsel er løbende + 3 måneder, hvilket betyder, at du skal opsige abonnementet med tre måneders varsel før den næste periodes start. Manglende betaling, returnering eller afvisning af levering fra postvæsenet fritager dig ikke fra betaling for allerede udsendte magasiner/produkter. Bemærk, at pej gruppen forbeholder sig retten til at foretage prisjusteringer én gang om året.



KONFERENCER & SEMINAR

Tilmelding

Tilmelding kan ske indtil afviklingsdagen for vores arrangementer. Dog anbefales tidlig tilmelding for at undgå udsolgte arrangementer.

Din tilmelding bekræftes, når betalingen er modtaget. Tilmeldingen er bindende.

Du kan overdrage din billet til en kollega eller ven, hvis du ikke selv kan deltage.

Ved aflysning af en konference refunderer vi hele beløbet.

 

Afbestilling

Afbestilling senere end 30 dage før arrangementet medfører ingen refusion på grund af forudgående omkostninger.

Ifølge "Lov om visse forbrugeraftaler § 17, stk. 2 jf. § 9, stk. 2, nr. 2a" er billetkøb ikke underlagt fortrydelsesret.

Priser på hjemmesiden er ekskl. moms og gebyrer.

 

Forplejning

Heldagskonferencer inkluderer morgenkaffe, frokost og eventuelle ekstra serveringer.

Trendkonferencer i maj og november byder på en 3-4 retters sæsonbestemt farve- trendmenu.

 

Betaling

Beløbet trækkes umiddelbart efter betaling, og du er derefter officielt tilmeldt.

Du modtager ikke en billet via e-mail, men vil være på deltagerlisten ved fremmøde.

Online konferencer og webinarer afholdes via Zoom Business. Program og link sendes i ugen op til start.

 

Fortrolighedspolitik

pej gruppen respekterer dit privatliv. Vi deler ikke dine oplysninger med tredjepart og sælger ikke dine personlige data.

Ved tilmelding til fysiske heldagskonferencer accepterer du muligheden for fotografering/videooptagelse til brug på vores sociale medier. Kontakt os, hvis du ønsker at undgå dette.

For feedback, ring til os på +45 9711 8900 eller skriv til [email protected].

Del din konferenceoplevelse med os ved at skrive til Sussie Rasmussen på [email protected]. Som tak for din udtalelse sender vi dig en gave.



KONTONUMMER

Dit kontonummer, som også er dit abonnementsnummer, finder du på fakturaen under datoen. Det vil være en hjælp at opgive dette ved alle henvendelser angående abonnementer.

FLYTNING - HENVENDELSE
Adresseændringer, ændring af modtagerperson etc. kan ske via mail til [email protected] eller på telefon 9711 8900.

INTERNATIONALE MAGASINER
Ved nytegning af abonnementer på magasiner m.v. som kommer fra vore udenlandske leverandører, må påregnes en ekspeditionstid på op til 3 uger, efter vi har modtaget jeres indbetaling, idet vi skal forudbetale udgiverne.

REKLAMATION
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: 

pej gruppen 
Bitsovvej 2 
7400 Herning 
Email: [email protected] 

Reklamation over fejl og mangler skal meddeles umiddelbart efter modtagelsen.

 

RETURRET
Magasiner, blade, trendprodukter, farvekort og andre produkter købt på pej gruppens Trendstore tages principielt ikke retur. Kun efter nærmere aftale. Dette gælder også for varer købt på messer, under konferencer og i den fysiske butik på Bitsovgård i Herning. pej gruppens produkter er professionelle produkter og er ikke under de normale regler for forbrugerbeskyttelse. Det er muligt for alle kunder, at bese trendmateriale og bøger i vort showroom i Herning og på de messer hvor vi deltager inden købet gennemføres (messer: CIFF, Formland Upgraded, Design Trade og Gave & Interiør).

Vi tilbyder 14 dages fuld returret på vores almindelige bøger og Pantone produkter, såfremt disse sendes tilbage i ubrudt emballage og i ubrugt tilstand. Der ydes dog ikke returret på Pantone Swatch Cards.


PERSONDATA
Ingen personlige oplysninger, der registreres på pej gruppens hjemmeside, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos pej gruppen. I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er en godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket. 

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil, som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger". 

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos pej gruppen på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status. Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes. Man kan desuden valgfrit få sin e-mailadresse optaget på en mailingliste hos pej gruppen, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra pej gruppen. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes, som man ønsker. Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger, og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning, i det omfang det ønskes.

 

KONTAKTINFORMATIONER
pej gruppen 
Bitsovvej 2 
7400 Herning 
Email: [email protected]
cvr: 84552828