This site doesn’t support the browser you are using - internet explorer. Please use Chrome, Safari, Firefox or Edge browser.

TILBUD

pej kids 2018-2020 - trendrapport

På lager
SKU
pej kids 2018-2020 - trendrapport
Specialpris 200,00 kr Normalpris 1.500,00 kr

pej kids 2018-2020 er en trendrapport, der kortlægger og opdaterer de megatrends, som bruges til din produktudvikling, møbler, legetøj, indpakning, fødevarer og indretning op til år 2020.

Trendrapporten indeholder:

  • 3 segmenter med definitioner: 0-3, 3-8 og 8-12 år
  • 9 målgrupper med farveoverblik og beskrivelser
  • Farveudvikling for 2018-2020
  • Livsstils-, forbruger- og designcases til mode, interiør & rumdesign,
    fødevarer, emballage, retail & etail samt medier & leg
  • Stemningskollager og farvekombinationer
  • Farver med referencer i PANTONE® TPX


Store forandringer og ny generation er på vej!

Siden den første børnetrendbog udkom, har den digitale og teknologiske udvikling været dominerende. En udvikling som selvfølgelig ville komme. Gennem denne ’pej kids 2018-2020’ vil du blive opdateret på, hvilke forandringer den digitale og teknologiske udvikling allerede har haft og fremover vil medføre. ’Augmented Reality’ og ’Virtual Reality’ har allerede ændret mange oplevelser, hvilket i høj grad påvirker forbruget - både for børn og voksne. Vi husker alle sommeren 2016, hvor Augmented Reality-spillet ’Pokémon Go’ fik børn og voksne ud på gaderne. For første gang nogensinde blev den virkelige verden for alvor indtaget af den virtuelle verden. Dette er et springbræt, som fremover vil definere forbruget i større eller mindre grad.

pej kids raporten er beskrivende for de sidste to år af generation Alpha. En generation siges at vare 10 år, og derfor står vi med stor sandsynlighed over for en ny generation inden længe. En generation som selvfølgelig vil blive digitalt indfødte ligesom generation Alpha. Men den nye generation vil blive digitalt indfødte i en ny kontekst. Virtual Reality, som Augmented Reality også hører under, vil medføre, at den kommende generation vil opleve verden på en helt ny måde. 


To målgrupper ændrer sig

Kids-målgruppen ’Digi-kids’ har skiftet navn til ’Coding-kids’. Grunden til dette er, at det digitale element i børneverdenen er blevet implicit. De digitale oplevelser figurerer i alle afskygninger af børnenes verden. Til gengæld blomstrer en ny målgruppe op. ’Coding-kids’ er en målgruppe, som er lidt nørdede på den gode måde. Gruppen er kendetegnet ved deres intelligens, kodningsinteresse og eksperimentering med videnskab. Deres sans og behov for struktur, men samtidig tilbagelænede attitude, skaber et mere sammensat forbrug og en anderledes målgruppe.

Tweens-målgruppen ’Idolists’ skifter navn til ’Storysharers’. Målgruppen er stadig meget optaget af idoler. Men målgruppen har ændret sig fra ikke kun at være inspireret og fascineret af deres idoler, til rent faktisk at begynde at fortælle historier om sig selv og brands på samme måde, som de har set deres idoler gøre. For brands er der derfor et stort potentiale i at bruge denne gruppe til markedsføring gennem forbrugeren. Fænomenet ’Storydoing’ breder sig med hastige skridt og bliver en vigtigere del af markedsføringen hos virksomheder.

Vis hele beskrivelsen