This site doesn’t support the browser you are using - internet explorer. Please use Chrome, Safari, Firefox or Edge browser.

Nyhed

Trend Union Trends & Textiles AW 23/24 - ARCHAEOLOGY

På lager
SKU
Trend Union Trends & Textiles 23-24
19.500,00 kr.

Trend Union Trends & Textiles AW 23/24 - ARCHAEOLOGY

Det komplette trendærktøj om generelle trends og tendenser fra trendeksperten Li Edelkoort.

 

ARKEOLOGI - fragmenter af fortid og fremtid

”Når jeg bliver bedt om at forklare, hvordan prognoser fungerer, bruger jeg ofte metaforen arkæologi. I lighed med videnskabsmænd og lærde, der rejser langt og graver dybt ned i jorden for at opdage fragmenter fra fortiden, rejser jeg langt og graver dybt i mit sind for instinktivt at finde fragmenter af fremtiden. Ved at sammenlægge oplysningerne fra disse fragmenterede fund kan man beskrive den måde, mennesker lever og laver ting på, før man skriver et scenarie for de kommende årtier. En vis grad af spekulation og fortolkning infiltrerer begge discipliner; nogle resultater vil aldrig blive fuldt ud forstået, for eksempel rollen som kykladiske ikoner i deres tid eller kraften af ​​menneskelige pigmenter i de kommende tider. Men akkumuleringen af ​​visuelle data hjælper med at skabe mentale billeder af både fortiden og fremtiden, der holder på spil og hjælper os med at forstå den måde, vi levede og vil leve på. Derfor besluttede jeg at skabe denne afgørende bog. Væsentlige tendenser udgraves fra de tidligste tider til den seneste fremtid og vil bringe en følelse af ærefrygt, fra den menneskelige evne til at designe sig selv til, hvordan folk designer sig selv ud af virkelighedens rige. Menneskeheden har formået at opfinde pigmenter, materialer, metaller, værktøjer, tekstiler, madopskrifter og kultur, og fortsætter med at opfinde farvekilder, genbruge materialer, hybridisere metaller, tackle værktøjer, væve nye fibre, designe exceptionel mad og skrive, skulpturere, male, fotografi og dans. Folk er geniale, og det er godt at huske på dette i frygtelige urolige tider, hvor aggression og separatisme, forsømmelighed og racisme samt åbenlys patriotisme risikerer at tage over. På en eller anden måde er det at forstå det primitive menneske at forstå vores grundlæggende instinkt for overlevelse i forhold til nutidens barbariske praksis, og dette hjælper os med at forblive forbundet med vores evne til at opfinde og improvisere. Hvis mennesker altid har været så ressourcestærke, kan vi alligevel ikke være så dårlige? Vi vil måske finde et mejslet stykke klippe lige så indtagende som den samlede arm på en robot, og på en eller anden måde giver det mening at se dem i rækkefølge, da begge er værktøjer til at opnå fremskridt, til at lave produktion og til at yde beskyttelse. Vi er stadig de samme, prøver at skabe mening i livet, arbejder for bedre forhold og vælger kreative løsninger for at forbedre vores eksistens. Livsstil har eksisteret, siden vi var jægersamlere i forhistorisk tid, og mange mennesker i dag stræber efter igen at blive en nomadisk borger i verden. Fra bronzealder til brutalistisk alder er cirklen fuldendt, når vi fokuserer på dristige former, robust stof og en nærmest kamplysten tilstedeværelse i materialedesign. Vi kan derfor forske i fortiden endnu bedre end vores nuværende kultur, da sande nøgler til storhed ligger både i vores fortid og vores fremtid – for nu, glemmer den dramatiske nutid.” – Li Edelkoort

 

Trend Union Trends & Textiles Autumn/Winter 2023-2024 er en trendbog om de generelle trends og tendenser for den nyeste sæson. Trendbogen dækker alle sæsonens indfaldsvinkler på trends, farver og tekstiler.

Denne bog henvender sig til hele værdikæden i en virksomhed. Her kan både design, indkøb, produktion, salg og marketing bruge denne trendbog som retningslinje i deres udvikling.

Trendbogen indeholder trendhistorier med inspirerende tekster, stemningsbilleder, flotte fotografier, mønstre, farver indfarvet i bomuldsmateriale og materialeprøver. 

Denne store og flotte trendbog giver et specifik, kommercielt og unikt indblik i den nyeste sæson. 

Trendbogen udgives i et begrænset oplag på 250 stk. og produceres og trykkes i Paris.

 

Trend Union Trends udkommer to gange årligt, AW til forår og SS udgives i efteråret.