Trend Union Trends & Textiles AW 25/26
Trend Union Trends & Textiles AW 25/26 - PARIS
Det komplette trendærktøj om generelle trends og tendenser fra trendeksperten Li Edelkoort. Alle hendes trendtools er håndlavede, udgivet i begrænsede oplag og distribueres worldwide.
De kommer som en fysisk bog, med farveprøver og harmonier, stofprøver, billeder og tekst. Hver trendbog inkluderer en PDF med billederne.
TRENDS & TEXTILES
AUTUMN/WINTER 2025- 26 PARIS
Er det et sats at forudsige, at trenden vil være Paris? Jeg engagerer mig med glæde og tillid, da fragmenter af inspiration allerede kan mærkes, bliver mere og mere tydelige og beviser uden tvivl, at denne by, med hendes magiske kvarterer og ikoniske monumenter, vil være den skinnende stjerne i de kommende år. Første ture for teenagere er på vej op, mens shoppingweekends blandt veninder er blevet en ritual. Elskende i alle aldre fortsætter med at vælge hovedstaden. At smage Paris er blevet uundværligt. Med metroen og især til fods, for at udforske forskellene, finde det umulige, støde på gadekunst og nyde showet. Mine venner fra verdens fire hjørner mødes her, hvor kaffe og croissanter er et must. Barer, bistroer og konditorier har ændret sig lidt eller ingenting. En stjerneby hvor baguetter har født tasker og små rotter vores ballerinaer, hvor små kjoler forbliver sorte og kapper vender tilbage, hvor streetwear vinder i elegance, eller cyklen får kjoler til at flyve væk. Erotikken er overalt i en gestus, en tone i stemmen eller et pludseligt suk. Sexede stemmer tæller i Frankrig. De luksuriøse modeshows finder sted på Paris' broer, Seinens bredder, under Eiffeltårnet og i saloner for at give tøjet et universelt præg. For at favne øjeblikket af begivenheden sender modeshows i Lysets By billedet af den eftertragtede endnu klassiske indstilling, der streamer det millioner af gange. For hemmeligheden bag Paris' store comeback ligger i hendes tradition. Når alle andre byer har moderniseret, forbindet og koncentreret deres indsats på jagt efter flere nyheder, som designerhoteller, fusionrestauranter, utrolige bygninger, samarbejdsarbejdspladser og surrealistiske biblioteker, nægtede Paris at dele i denne vanvittige vækst og trends, i stedet forblev tro mod sig selv. Unnovation er det parisiske motto. Ikke desto mindre forblev Paris ikke med lukkede arme, men formåede at integrere sine egne nye idéer. Byen opfandt konceptbutikken og fokuserede på at skabe nye kunststeder; kultur er mere end nogensinde i fokus, og byen huser forskellige ikoniske museer grundlagt på store formuer inden for luksus. Hoteller er blevet paladser, deres barer er overdådige, og bagværk er enkeltproduktsensationer. Paris har aldrig stoppet med at satse på ægte luksus, som utvivlsomt skiller sig ud fra blinget i andre byer. Puh, vi er reddet fra det værste! Natklubber i dag bliver flydende og afspejler mangfoldigheden af byens indbyggere. Loppemarkeder fortsætter med at samle alt fra kraver og korsetter til moderne møbler. Hendes butikker er anderledes i deres udvalg fra andre byer; man skal trods alt kunne fornemme en parisiske stemning, selvom modet kommer fra Italien eller USA. Kreative værksteder skyder op som svampe, og grønthandlere forsvarer sig som ægte rester af terroir. Byens haver er marker, der tilhører alle og alt, Jardin des Plantes selv en hukommelse om tidens begyndelse. I forstæderne, der er blevet omdannet til steder for design, bevares håndværket af tilbagevenden til den håndlavede bevægelse.
KORT FORTALT! Paris har satset på sin levetid ved at introducere en langsom bevægelse af gradvis forandring. Og i dette meget svære øjeblik, med så mange tvivl og så enorm smerte, forkæler byen os pludselig, trøster os og forfører os. Takket være Paris vender mode tilbage til standarderne for enkel elegance og retfærdig ånd, for at inspirere os til at leve mere simpelt.
— Lidewij Edelkoort
Trend Union Trends & Textiles Autumn/Winter 2025-2026 er en trendbog om de generelle trends og tendenser for den nyeste sæson. Trendbogen dækker alle sæsonens indfaldsvinkler på trends, farver og tekstiler.
Denne bog henvender sig til hele værdikæden i en virksomhed. Her kan både design, indkøb, produktion, salg og marketing bruge denne trendbog som retningslinje i deres udvikling.
Trendbogen indeholder trendhistorier med inspirerende tekster, stemningsbilleder, flotte fotografier, mønstre, farver indfarvet i bomuldsmateriale og materialeprøver.
Denne store og flotte trendbog giver et specifik, kommercielt og unikt indblik i den nyeste sæson.
Trendbogen udgives i et begrænset oplag på 250 stk. og produceres og trykkes i Paris.
Trend Union Trends udkommer to gange årligt, AW til forår og SS udgives i efteråret.
Dette er en bestillingsvare, og levering kan derfor variere. Oftest er varen fremme efter en uge.
Please note: We only sell and ship Trend Union books to Denmark and Norway. For customers in other countries, please contact your local agent.