This site doesn’t support the browser you are using - internet explorer. Please use Chrome, Safari, Firefox or Edge browser.

Nyhed

View Magazine

På lager
SKU
1511-b
Ned til 485,00 kr.

Velkommen til det nye View magasin 144 fra David Shah 

(Det tidligere Textile View Magazine og View2 er forenet)

 

Design og livsstil til mode- og tekstilverdenen

"Med så mange nye kreative direktører i de store brands og de hjertelige farvel til nogle af vores meget beundrede kreative skikkelser, var branchen klar til at omfavne de friske perspektiver, når nye personligheder omdefinerede brandidentiteterne. Resultatet var mindre hjertebank og mere pragmatisk end forventet. Først føltes det som om handel havde sejret over kreativitet med fraværet af Instagram-virale øjeblikke. Designere rettede i høj grad deres fokus mod deres håndværk, begyndende med tøjet og forfine, redigere og se på deres arv og lave radikale (omend stille) ændringer, der ville stå tidens prøve. Dette kræver, at vi ser nærmere på mesterskabet, der gør noget ekstraordinært, i stedet for at blive ramt mellem øjnene med et medieklart skud. Den længe ventede Gucci-kollektion under ledelse af den nye kreative direktør, Sabato De Sarno, demonstrerede perfekt dette skift væk fra irreverent maksimalisme til noget med en kølig selvtillid, meget fokuseret på produktet. Mens ekscentricitet og showmanship trådte i baggrunden, var impulsen at integrere innovativt originalt tænkning i produktet, der i sidste ende er mere tilgængeligt for en bredere målgruppe, men ikke mindre eftertragtet af den grund." - David

 

Indhold i det nye magasin VIEW 144:

 

  • The future of making

Vi tror, at menneskelig kreativitet er afgørende for fremtiden for skabelse. Det er ikke kun dråber, der dør, når kreativiteten tørster, men hele modebranchen vakler, når vi holder os til det grundlæggende uden at investere i menneskelig fantasi.

 

  • The future of brand directions

AI accelererer ikke kun den kreative proces, men åbner også nye døre for eksperimenter og transformation, der hjælper kunstnere med grænseløse perspektiver med at bryde fri fra deres kreative grænser.

 

  • The future of design directions

Vi dykker ned i udviklingen af romantik, fra storhed til subtilitet, fra tradition til teknologi, vi afslører essensen af "Ny Romantik". SS 2024 & AW 24/25

 

  • Menswear

Udforskning af en ny verdenslandskab ved sæson-shows, hvor grænserne for maskulinitet strækker sig længere mod det, der engang blev opfattet som feminint, da åben sårbarhed og en mildere stemning absorberes i det mandlige domæne.

Opdagelse af vores indre essens. Udover ægthed og personlige minder bliver ophavet til skaberen, de anvendte materialer og den vej, et design har taget, vigtigere end nogensinde.

 

  • Womenswear

Mens ekscentricitet og showmanship trådte i baggrunden, var impulsen at integrere innovativt originalt tænkning i produktet, der i sidste ende er mere tilgængeligt for en bredere målgruppe, men ikke mindre eftertragtet af den grund.

Eksistentialisme, søgen efter mening. I en verden, der i stigende grad drives af teknologi og hurtig forandring, finder designere nye måder at imødekomme dette dybt menneskelige behov for formål.

 

  • Fabric

At spille det sikkert for den nye sæson. Det er næppe overraskende, at i så usikre tider 'spiller markedet sikkert'. Efter al spændingen fra de dopaminfyldte måneder efter Covid sidste år går vi nu ind i et stille øjeblik, en periode med ro i modeverdenen.

Bløde strik kontrasterer med hårde vævede materialer. Med nye trapeze-proportioner i vævede materialer eller dekonstruerede skjortedragter i forgrunden flankerer strik dette trend med enten forlængede, slappe proportioner eller små, stramme snit.

 

  • Casual, athleisure og denim

At huske fremtiden. Oplev, hvordan fremadskuende nysgerrighed interagerer med erindringer om fortiden.

Gennem otium filtrerer vi støjen omkring os og koncentrerer os om, hvad der er relevant. Det er en tid uden objektiv, men at opleve, det er genanvendelse af ens rum, der skaber en nødvendig balance inden for et brudt samfundssystem.

 

Forside Koncept: Sahar el Salmawy & Vaibhavi Vanvani.

Fotografering: Kevin Osepa. Produktion: Livia Shah-Cruger

 

Spar penge og tid med et abonnement på view. Kontakt os på [email protected] 

View magazine udkommer 4 gange årligt